Regeneracja pomp paliwa wysokiego ciśnienia Common Rail

Specjalistyczny warsztat naprawczy pomp paliwa założony przez Janusza Oleszczuka powstał w 1987 r. Od wiosny 2017 roku prowadzi go Maciej Grzegorczyk, który pracuje tu od 1998 (już 26 lat). Od 1990 warsztat jest zlokalizowany przy ul. Warszawskiej (nr 35a)  łączącej Bemowo i podwarszawskie Babice.

Ulica Warszawska na tym odcinku to część drogi wojewódzkiej nr 580 prowadzącej dalej przez Stare Babice (Zielonki), Wyględy, Borzęcin Duży, Zaborów, Leszno, Kampinos aż po Sochaczew.
W odległości do 30 km mamy też następujące miejscowości:
- Łomianki, jadąc z kierunku Bielany, Mościska lub Żoliborz,
- Błonie, Ożarów Mazowiecki, Bronisze jadąc drogą krajową nr 92
- Grodzisk Mazowiecki, Brwinów, Pruszków i Piastów jadąc z kierunku Warszawa-Ursus i Włochy.


Przed naprawą układu wtryskowego paliwa /wtryskiwaczy/ najpierw badamy wydajność pompy paliwa CR, następnie - jeśli jest to konieczne, przeprowadzana jest diagnostyka wtryskiwaczy paliwa.  Mała wydajność pompy paliwa najczęściej spowodowana jest utratą szczelności.

Pompy wysokiego ciśnienia common rail testujemy na stole probierczym.  Sprawdzamy czy pompa jest szczelna (nie poci się) czyli czy nie ma z niej wycieków; diagnoza pompy zależy od jej rodzaju i przebiega przy ciśnieniach 1350 lub 1600 barów, a dla niektórych pomp nawet przy 1800 barach.
Wydatek pompy paliwa jest to test pokazujący stan mechaniczny pompy, tzn. sprawność zaworów i sekcji.

Jeśli pompa nie przejdzie pomyślnie testu, to należy ją rozłożyć na części i wycenić koszty naprawy. Pierwszy etap sprawdzania pompy to również badanie wydatku pompki wstępnej wytwarzającej niskie ciśnienie. W niektórych modelach aut montowana jest pompa elektryczna, umieszczana w zbiorniku paliwa lub zaraz za nim. Wtedy to ona podaje ciśnienie wstępne do pompy wysokiego ciśnienia.

pompa Bosch wtrysku CR
pompa Bosch wtrysku Common Rail

Diagnozujemy i uszczelniamy lub naprawiamy pompy wysokiego ciśnienia firmy Bosch stosowane w układach wtrysku CR

Na następnym etapie testów sprawdzany jest zawór elektryczny pompy wtryskowej.  Tu też określa się wydatek pompy - dawkowanie przy odpowiednich parametrach kontrolnych musi wykazywać ściśle określoną ilość paliwa.

Jeśli nie pomogło uszczelnienie lub naprawa pompy paliwa sprawdzamy wtryskiwacze - przeprowadzany jest szereg rygorystycznych testów, które ma spełniać każdy wtryskiwacz paliwa.  Diagnozowana jest szczelność wtryskiwaczy oraz stan ich końcówek (rozpylaczy paliwa). Ustalamy czy wtryskiwacze pracują prawidłowo przy maksymalnym ciśnieniu (do 1790 barów) oraz na wolnych obrotach przy 250 barach.
    Więcej o wtryskiwaczach piszemy na kolejnych stronach.

pompa wysokiego ciśnienia Bosch nr 0986437350

Tagi: pompy wysokociśnieniowe, regeneracja pomp wysokociśnieniowych, pompa wyskociśnieniowa, naprawa pompy wysokociśnieniowej, pompy paliwowe, pompa paliwowa, pompa wtryskowa wysokiego ciśnienia, pompa wysokiego ciśnienia.

Wskazówki dojazdu do naszego warsztatu

Dojazd do nas z Warszawy możliwy jest na dwa sposoby: drogą wojewódzką nr 580 od skrzyżowania Lazurowa - Górczewska  lub  trasą europejską E77, z której należy zjechać w ul. Warszawską w kierunku do Babic. Odszukanie wjazdu w uliczkę prowadzącą bezpośrednio do naszej firmy ułatwia dwustronny, pomarańczowo srebrny szyld ustawiony przy ul. Warszawskiej.

szyld 1 firmy Grzegorczyk serwis diesel Oznakowanie wjazdu widoczne z kierunku 'od Bemowa'
szyld 2 firmy Grzegorczyk serwis diesel Oznakowanie wjazdu widoczne z kierunku 'od Babic'

Diagnoza, uszczelnianie, naprawa pomp wysokiego ciśnienia firmy Bosch